środa, 30 marca 2016

5 pomysłów na lekki wiosenny obiad

Hej! Dzisiaj chciałem Wam przedstawić kilka pomysłów na lekki (według mnie) wiosenny obiad. Po sytej zimie lubię zjeść smacznie, ale nie za dużo. Ma być więc lekko i wiosennie. Zapraszam.


TOP 1

Sałatka

Sprawdza się zawsze i wszędzie. Zanim pojawią się nowalijki sięgam po buraki, ser kozi, roszponkę. Do sałatki często dodaję mango, jabłka albo gruszki. Do tego sos na bazie octu, balsamicznego, oliwy lub miodu. Uwielbiam! Jeśli głód jest spory, danie wzbogacam domowymi grzankami, kawałkami bagietki lub ugotowanym/pieczonym kurczakiem.



TOP 2

Barszcz czerwony

Moja ulubiona zupa. Najczęściej podaję ją z ugotowanymi ziemniakami (kiedy są już młode, z młodymi) lub uszkami. Ta potrawa sprawia, że przypominają mi się pyszne obiady serwowane przez moją babcię na wsi.



TOP 3

Sycąca kanapka

Robię ją w różnych wersjach. Na lunch do pracy idealny jest wariant z grillowanym kurczakiem, domowym majonezem i warzywami. Całość dopełnia samodzielnie upieczone pieczywo (niestety to zdarza mi się dość rzadko).

TOP 4

Tarta

Są osoby, które nie przepadają za połączeniem kruchego ciasta i słonych składników. Z całą pewnością ja do nich nie należę. Do tarty na słono dodaję przeróżne składniki.



TOP 5

Naleśniki

To jedna z pierwszych potraw, którą nauczyłem się robić. Równie pyszna i równie uniwersalna, co tarta.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz